Mobilt BankID

hero bild

Era kunder vill med största sannolikhet ha snabb, enkel och trygg service när de ringer. Men kan ni vara helt säkra på vem ni pratar med? Med vår Bank-ID-verifiering säkerställer ni alltid inringarens identitet - snabbt och enkelt.

Mobilt Bank-ID är enbart för den svenska marknaden.

Så fungerar Mobilt BankID i Telink

Vid ett inkommande samtal får personen i fråga uppge sitt personnummer till agenten som hanterar samtalet. Agenten knappar in numret i Telink och kunden knappar in sin kod för att verifiera identiteten. Hela proceduren tar ungefär 30 sekunder.

Trygghet, både för kunden och för er

Mobilt BankID är ett smidigt och lättanvänt verktyg för att ge snabb, personlig service. Samtidigt ger det en trygg upplevelse för kunden och ni visar att ni har rutiner på plats för att hantera deras ärenden på ett säkert sätt. Ni vet också att personen ni talar med är den som den utger sig för att vara.

Fritt antal agenter

Det finns inget maxantal agenter som kan använda integrationen. Ni lägger enkelt till fler via admingränssnittet.

Genom att ha personliga konton blir det lätt att följa upp för att se vem som gjorde en viss verifiering.