1. Inledning och tillämpning
Dessa kundvillkor (”Kundvillkoren”) reglerar kundens åtkomst till och användning av Telink PBX AB:s plattform för kommunikation och samarbete (”Plattformen”), samt parternas rättigheter och skyldigheter i samband med sådan användning.
Kundvillkoren kompletteras av eventuella beställningsformulär, särskilda villkor eller andra skriftliga överenskommelser. Vid eventuell motstridighet ska sådana särskilda överenskommelser äga företräde.
2. Avtalets parter
Avtalet ingås mellan Telink PBX AB (”Telink”) och den organisation eller juridiska person som accepterar Kundvillkoren (”Kunden”). Den person som accepterar villkoren intygar att denne har erforderlig behörighet att företräda Kunden.
3. Åtkomst till Plattformen
Genom Avtalet ges Kunden rätt att få åtkomst till och använda Plattformen i enlighet med dessa Kundvillkor. Åtkomsten ger Kunden möjlighet att använda Plattformens funktioner under den tid Avtalet gäller.
Åtkomst till Plattformen anses tillhandahållen när Kunden ges teknisk möjlighet att använda Plattformen enligt Avtalet.
Omfattningen av åtkomsten, inklusive antal användare och tillgängliga funktioner, framgår av Avtalet eller tillämpligt beställningsformulär.
4. Plattformens tillgänglighet, drift och varumärke
Telink eftersträvar att göra Plattformen tillgänglig för Kunden och använder kommersiellt rimliga ansträngningar för detta. Plattformen kan helt eller delvis tillhandahållas, drivas, underhållas eller vidareutvecklas med stöd av tredjepartsleverantörer.
Plattformen tillhandahålls under Telinks varumärke och kan baseras på teknik, infrastruktur och systemkomponenter som tillhandahålls av externa leverantörer.
Tillfälliga avbrott kan förekomma, bland annat till följd av planerat underhåll, uppdateringar eller omständigheter utanför Telinks kontroll.
5. Plattformens karaktär och användning
Plattformen tillhandahålls som en standardiserad lösning. Kunden nyttjar Plattformen på eget initiativ och ansvarar själv för hur Plattformens funktioner används, konfigureras och integreras i Kundens verksamhet.
Utveckling, förändring och vidareutveckling av Plattformens funktionalitet sker löpande som en del av Plattformens generella utveckling och är inte kund- eller avtalspecifik.
6. Anlitande av närstående bolag och underleverantörer
Telink har rätt att anlita närstående bolag, underleverantörer och andra tredje parter för att fullgöra administrativa, tekniska eller supportrelaterade delar av Plattformen.
Sådant anlitande påverkar inte Telinks ställning som avtalspart gentemot Kunden. Telink ansvarar för att anlitade parter agerar i enlighet med tillämpliga avtal, gällande lagstiftning och, i förekommande fall, ingångna personuppgiftsbiträdesavtal.
7. Avtal med tredje part och kompletterande upplägg
I vissa fall kan Kundens nyttjande av Plattformen vara kopplat till avtal med tredje part, exempelvis avseende finansiering, leasing eller andra kompletterande kommersiella upplägg. Sådana avtal ingås direkt mellan Kunden och respektive tredje part och reglerar ersättning, betalningsvillkor och partsrelationer i den delen.
Telink är inte part i sådana avtal och Telinks åtaganden enligt dessa Kundvillkor påverkas inte av innehållet i eller fullgörandet av sådana separata avtalsrelationer.
8. Support och kundstöd
Telink kan tillhandahålla support, kundstöd och administrativ assistans i syfte att underlätta Kundens användning av Plattformen. Support tillhandahålls enligt de rutiner och villkor som Telink från tid till annan tillämpar.
Support tillhandahålls som en kompletterande funktion och utgör inte Plattformens huvudsakliga innehåll.
9. Kunddata och informationsansvar
Kunden ansvarar för all information, data och innehåll som behandlas inom Plattformen. Telink behandlar Kunddata i enlighet med Avtalet, tillämplig dataskyddslagstiftning och Telinks integritetspolicy.
Kunden ansvarar för att nödvändiga rättigheter föreligger för sådan behandling.
10. Ansvar och ansvarsbegränsning
Telinks ansvar gentemot Kunden är begränsat till vad som följer av Avtalet och tillämplig lag. Telink ansvarar inte för indirekta skador, utebliven vinst, produktionsbortfall eller annan följdskada, såvida inte annat följer av tvingande lag.
11. Ändringar av Kundvillkoren
Telink förbehåller sig rätten att från tid till annan uppdatera Kundvillkoren. Vid väsentliga ändringar informeras Kunden på lämpligt sätt. Fortsatt användning av Plattformen efter sådan information innebär accept av de uppdaterade Kundvillkoren.
12. Tillämplig lag och tvist
Avtalet ska tolkas och tillämpas enligt svensk lag. Tvist ska avgöras av allmän domstol i Sverige.
KUNDAVTAL FÖR TELINK – LICENS- OCH ÅTKOMSTUPPLÄGG
”*” anger obligatoriska fält
BILAGA 1 – BESTÄLLDA LICENSER OCH OMFATTNING
”*” anger obligatoriska fält
Våra experter är redo att visa vår flexibla plattform och svara på era frågor.