Telink PBX AB Kundvillkor
Giltigt från: 5 februari 2022
Senast uppdaterat: 5 februari 2020¨2
Dessa kundvillkor ("Kundvillkoren") beskriver dina rättigheter och ansvar när du använder våra verktyg och vår plattform för kommunikation och samarbete online ("Tjänsterna"). Läs dem noggrant. Om du är en kund (definierad nedan) reglerar dessa Kundvillkor din åtkomst till och användning av våra Tjänster. Om du har blivit inbjuden till en organisation som har skapats av en kund, gäller Användarvillkoren för din åtkomst till och användning av Tjänsterna.
Introduktion
Dessa "Kundvillkor" utgör en del av ett bindande "Kontrakt"
Dessa Kundvillkor (eller, om tillämpligt, ditt skriftliga avtal med oss) och alla beställningsformulär (definierade nedan) tillsammans utgör ett bindande "Kontrakt" mellan kunden och oss. "Vi", "vårt" och "oss" avser Telink PBX AB
Ditt samtycke på uppdrag av "kunden"
Om du skapar en organisation, bjuder in användare till den organisationen eller använder eller tillåter användning av den organisationen efter att ha blivit underrättad om en ändring av dessa Kundvillkor, bekräftar du din förståelse av det aktuella Kontraktet och accepterar Kontraktet på kundens vägnar. Se till att du har nödvändig behörighet att ingå Kontraktet på kundens vägnar innan du fortsätter.
Kundens val och instruktioner
Vem är "kunden"?
"Kunden" är den organisation som du representerar när du ingår Kontraktet. Om din organisation har skapats av någon som inte formellt är knuten till en organisation, är kunden den individ som äger organisationen. Vem som är organisationens ägare kan ses i organisationsinställningarna.
Registrering med företagsdomän
Om du har registrerat dig för en plan med din företagsdomän är din organisation kunden, och kunden kan ändra och omfördela roller i din organisation (inklusive din roll) och i övrigt utöva sina rättigheter enligt Kontraktet. Om kunden väljer att ersätta dig som representant med högsta befogenhet för organisationen kommer vi att meddela dig efter ett sådant val, och du samtycker till att vidta de åtgärder som rimligen begärs av oss eller kunden för att underlätta överföringen av auktoritet till en ny representant för kunden.
Vad detta innebär för kunden—och för oss
Personer som är auktoriserade av kunden att använda Tjänsterna ("Auktoriserad användare") kan skicka innehåll eller information till Tjänsterna, såsom meddelanden eller filer ("Kunddata"), och kunden kan exklusivt ge oss instruktioner om vad vi ska göra med dem. Till exempel kan kunden tilldela eller ta bort åtkomst till Tjänsterna, aktivera eller avaktivera tredjepartsintegrationer, hantera behörigheter, inställningar för lagring och export, överföra eller tilldela organisationer, dela kanaler eller konsolidera organisationer eller kanaler med andra organisationer eller kanaler.
Kunden ska (a) informera auktoriserade användare om alla kundens policyer och praxis som är relevanta för deras användning av Tjänsterna samt om alla inställningar som kan påverka behandlingen av Kunddata; och (b) säkerställa att överföring och behandling av Kunddata under Kontraktet är laglig.
Beställning av prenumerationer
En prenumeration tillåter en auktoriserad användare att få tillgång till Tjänsterna. Oavsett roll krävs en prenumeration för varje auktoriserad användare. En prenumeration kan beställas via gränssnittet för Tjänsterna eller, i vissa fall, via ett beställningsformulär som ingåtts mellan kunden och oss (var och en, ett "Beställningsformulär"). Varje auktoriserad användare måste acceptera Användarvillkoren för att aktivera sin prenumeration.
Integritetspolicy
Vänligen läs vår integritetspolicy för mer information om hur vi samlar in och använder data relaterade till användningen och prestandan av våra webbplatser och produkter.
Kunden och auktoriserade användare
Användning av Tjänsterna
Kunden måste följa Kontraktet och säkerställa att dess auktoriserade användare följer Kontraktet och Användarvillkoren. Vi kan granska beteenden för att säkerställa efterlevnad, men vi har ingen skyldighet att göra det. Vi ansvarar inte för innehållet i någon Kunddata eller hur kunden eller dess auktoriserade användare väljer att använda Tjänsterna för att lagra eller bearbeta någon Kunddata. Tjänsterna är inte avsedda att användas av personer under 16 år. Kunden måste säkerställa att alla auktoriserade användare är över 16 år. Kunden är ensam ansvarig för att tillhandahålla höghastighetsinternet för sig själv och sina auktoriserade användare för att få tillgång till och använda Tjänsterna.
Våra rättigheter att ta bort innehåll
Om vi tror att det finns ett brott mot Kontraktet som enkelt kan åtgärdas genom att kunden tar bort viss Kunddata, kommer vi i de flesta fall att be kunden vidta direkta åtgärder snarare än att själva ingripa. Vi kan dock ingripa direkt och vidta vad vi anser vara lämpliga åtgärder om kunden inte vidtar lämpliga åtgärder, eller om vi anser att det finns en trovärdig risk för skada mot oss, Tjänsterna, auktoriserade användare eller tredje part.
Våra skyldigheter
Tillhandahållande av Tjänsterna
Kunden är inte den enda med skyldigheter; vi har också några. Vi kommer (a) att göra Tjänsterna tillgängliga för kunden och dess auktoriserade användare enligt beskrivningen i Kontraktet; och (b) inte använda eller behandla Kunddata för något ändamål utan kundens föregående skriftliga instruktioner; dock anses "föregående skriftliga instruktioner" inkludera användning av Tjänsterna av auktoriserade användare och all behandling som är relaterad till sådan användning eller annars nödvändig för att fullgöra Kontraktet.
Tillgänglighet
För alla tjänsteplaner kommer vi att använda kommersiellt rimliga ansträngningar för att göra Tjänsterna tillgängliga 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, exklusive planerade driftstopp. Vi förväntar oss att planerade driftstopp är sällsynta men kommer att försöka ge kunden förhandsbesked (t.ex. genom Tjänsterna) om vi tror att det kan överstiga fem (5) kontinuerliga minuter.
Skydd av Kunddata
Skyddet av Kunddata är vår högsta prioritet, så vi kommer att upprätthålla administrativa, fysiska och tekniska säkerhetsåtgärder. Dessa säkerhetsåtgärder kommer att innefatta åtgärder för att förhindra obehörig åtkomst, användning, ändring, radering och avslöjande av Kunddata av vår personal. Innan vi delar Kunddata med någon av våra tredjepartsleverantörer kommer vi att säkerställa att tredjepartsleverantören upprätthåller, som minst, rimliga dataskyddsåtgärder för att upprätthålla Kunddatas sekretess och säkerhet och förhindra obehörig åtkomst. Kunden (inte vi) bär ensamt ansvar för tillräcklig säkerhet, skydd och säkerhetskopiering av Kunddata när den är i kundens eller dess representanter eller agenters besittning eller kontroll. Vi är inte ansvariga för vad kundens auktoriserade användare eller tredjepartsprodukter gör med Kunddata. Det är kundens ansvar.
Telink Utökade Familj
Vi kan använda oss av våra anställda, de från våra närstående bolag och tredjepartsentreprenörer ("Telink Utökade Familj") för att utöva våra rättigheter och fullgöra våra skyldigheter enligt Kontraktet. Vi kommer att ansvara för Telink Utökade Familjs efterlevnad av våra skyldigheter enligt Kontraktet.
Våra experter är redo att visa vår flexibla plattform och svara på era frågor.